5 Mar 2010

Bir Yemek Tarifi "ŞİVEYDİZ"

Hanımların büyük sıkıntılarından biri de bugün ne pişirsem meselesidir. Bizim evde de çoğu zaman bu sıkıntı benim tarafımdan yaşanmaktadır. Sabah buzdolabını açtığımda pırasa olduğunu görünce şiveydiz yapmaya karar verdim. Aslında şiveydiz taze sarımsak ve taze soğanla yapılıyor ama kayınvalidemden pırasa ile yapıldığını da duymuştum. Evde haşlanmış nohut ile kuşbaşı ette olunca şiveydiz'i pişirmesi bayağı kolay oldu. Önce benim nasıl yaptığımı anlatayım sonra da şiveydiz'in orjinal tarifini yazayım.

Ortalama 1 kg pırasanın beyaz kısımlarını çok ince olmayacak şekilde doğradım. Tencereye etleri (benim daha önceden kavrulmuş etim vardı) koyup bir miktar çevirdim, sonra da nohutları ve sıcak suyu ilave ettim. En son da pırasaları ekledim. Tencere de sadece pırasa çiğ olduğundan pırasalar yumuşayana kadar bekledim. Bu süre içinde yemeğin yoğurtlu kısmını hazırladım. Aysun Hanım'ın kızlarının harika sütünden yaptığım yoğurdumun son kısmını da şiveydizime lezzet katmak üzere kullandım. Yaklaşık 4 bardak yoğurdu, bir yumurta ve biraz da zeytinyağı koyarak hafif ısıda karıştırarak pişirdim. Bu arada yemeğin suyundan azar azar ilave ettim. Yoğurt kabarıp kaynamaya başlayınca ocağı kapatıp yemeğin üzerine yavaş yavaş ekledim. Şiveydiz'i 1-2 dk. daha kaynatıp üzerine kızdırılmış yağ, karabiber ve kuru nane gezdirdim.



Şiveydiz'in orjinal tarifini ise aşağıda okuyabilirsiniz.

Malzemeler

500 gr. parça et,
2 kg. taze yeşil soğan, (Sadece beyaz kısımları kullanılacak)
2 kg. taze yeşil sarımsak, (Sadece beyaz kısımları kullanılacak)
4 su bardağı süzülmüş yoğurt,
1 tane yumurta,
1 su bardağı nohut,
1 yemek kaşığı kuru nane,
1/2 tatlı kaşığı karabiber,
1/2 su bardağı zeytinyağı veya 1 yemek kaşığı tereyağı,
tuz

Yapılışı

Parça et 5-6 bardak su ile bir tencere içinde kaynatılır. Kaynamaya başladığında su üzerindeki köpükler alınır. Daha sonra tencereye geceden ısıtılmış nohut ilave edilerek, et ve nohut yumuşayıncaya kadar kaynatmaya devam edilir.

Soğan ve sarımsakların sadece beyaz kısımları 3-4 cm uzunluğunda doğranır.

Kaynatılan et ve nohut yumuşayınca , doğranmış soğan ve sarımsaklar tencereye ilave edilir, bunlar da yumuşayıncaya kadar kaynatılır.

Diğer tarafta 4 bardak süzülmüş yoğurt, 1 adet yumurta ve zeytinyağı ile hafif ateşte karıştırarak pişirilir. Bu esnada yoğurt üzerine yemeğin suyundan azar azar ilave edilir.

Pişen yoğurt kabarıp kaynamaya başlayınca ocak kapatılır ve yemeğin üzerine yavaş yavaş ilave edilir. Bu sırada şiveydiz, aynı yönde karıştırılmaya devam edilmelidir.

Şiveydiz 1-2 dk. daha kaynatılır, sonra da üzerine kızdırılmış yağ, karabiber ve kuru nane gezdirilir.

Şiveydiz'i sıcak olarak bulgur pilavı yada pirinç pilavı ile servis yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun




11 yorum:

biyasimadahagirdim dedi ki...

ziyaretiniz için teşekkür ederim, izleyiciler bölümünde profil resminize tıklayınca blog adresini yazmadığı için daha önce gelemedim:) ayarlarınızı kontrol edin isterseniz ki izlediğiniz bloglar sizi bulabilsin;)
(buarada şiveydiz i çok merak ettim, tarifi anneme ileticem;) )

Antep Gelini dedi ki...

Uyarınız için teşekkürler. Ayarları kontrol edip düzeltmeleri yaptım. Şiveydiz çok lezzetli oluyor, yapmanızı öneririm özellikle yoğurtlu yemekleri seviyorsanız.Sizinde ellerinize sağlık harika işler yapıyorsunuz.
Sevgiler

biyasimadahagirdim dedi ki...

teşekkür ederim,
hiç yemek seçmem ve değişik lezzetler denemeyi çok severim, tarif için teşekkürler:)

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhaalar.Ellerinize sağlık.Harika görünyor.Sevgiler bıraktım.

Antep Gelini dedi ki...

merhabalar,
beğeniniz için çok teşekkürler.Bloğunuzu ziyaret ettim sizinde ellrinize sağlık

KEYFESEYRAN dedi ki...

Blogunuz hayırlı olsun hoşgeldiniz sevgiler

Antep Gelini dedi ki...

Hoşbulduk sevgili keyfeseyran, bloğunuzu ziyaret ettim. Bundan sonra sık sık görüşmek dileğiyle:)

utkunun annesi dedi ki...

Şiveydizi bende ilk duyduğumda denemiştim çok güzel oldu ama sonra inanılmaz mide ağrıları çektik ailecek.Yalnız benim kullandığım malzemelerde soğan yoktu ondan da olabilir.Bloğunuzu yeni keşfettim sık sık görüşmek ümidiyle

Antep Gelini dedi ki...

merhabalar utkunun annesi,
ben pırasa ile yaptığımdan böyle bir ağrı çekmedik ama sanırım siz sırf sarmısak ile yaptığınız için olabilir. Pırasa zamanı geçmiş olsa da kışın pırasa ile yapmanızı öneririm.sevgiler

utkunun annesi dedi ki...

İlk fırsatta pırasa ile deneyeceğim teşekkürler.Bu arada baklavalar harika görünüyo

Rabia Kocabiyik dedi ki...

Yaa harika oldu.Annem ve Babami eski günlerine götürdüm.Kücükken antepte cok yerlermus.Emeginize saglik.

Share It