31 May 2010

ANTEP USULÜ KURU PATLICAN VE KURU BİBER DOLMASI

Havalar ısındı, yaz geldi mis gibi taze dolmalık biberler, patlıcanlar dizi dizi tezgahlarda yerlerini almasına rağmen, kuru dolma yapmaya karar verdim. Semtimizde bulunan Antep Pazarı'ndan aldığım dolmalık kuru patlıcan ve biberlerde güzel olunca lezetli mi lezzetli bir yemek oldu. Biliyorum internette bu yemeğin tarifine bolca rastlayacaksınız ama inanın bu tarif birebir oluyor. Zaten olmayan bir yemeğin tarifini de verme taraftarı değilim. Gelelim tarifimize...

Malzemeler:

25 tane dolmalık kuru patlıcan,
15 tane dolmalık kuru biber,
250 gr. yağlı kıyma,
2 su bardağı pirinç,
1 baş orta boy soğan,
1 baş kuru sarımsak,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 yemek kaşığı biber salçası,
1 yemek kaşığı kırmızı toz biber, (Ağız tadına göre daha az/çok koyabilirsiniz)
1 çay kaşığı karabiber,
tuz,
1 limon suyu veya 1 yemek kaşığı sumak ekşisi

Yapılışı:

Kuru patlıcanlar bir tencerede üzerinesıcak su ilave edilerek, yumuşayıncaya kadar kaynatılıp, ateşten alınır. Üzerine kuru biberler konulup, ağzı kapatılarak 15 dk. bekletilir. Daha sonra biber ve patlıcanlardan çıkan su beyazlaşıncaya kadar su değiştirlir.

Kuru soğan ve sarımsak soyularak doğranır. Pirinç iyice yıkanarak suyu süzülür. Kıyma, domates ve biber salçası, doğranmış soğan ve sarımsak, tuz,karabiber pirince ilave edilerek iyice karıştırılır. Patlıcan ve biberler hazırlanan karışımla yarıyı geçecek şekilde ve fazla bastırmadan doldurulur. Tencereye dairesel olarak yatık bir şekilde alta patlıcanlar, üste biberler dizilir. Dolmanın üzerine ters çevrilmiş bir tabak konur ve tencerenin kapağı kapatılır. Dolmalar bir bardak su ile kaynamaya bırakılır. Dolma kaynamaya başlayınca, hafif ateşte 1 saat kadar pişirilir. Sumak ekşisi veya limon suyu sulandırılarak dolmaların üzerine gezdirilir. 10 dakika daha pişirilir. 10 dakika dinlendirildikten sonra sıcak olarak yufka ekmekle (servis önerisi) servis edilir.


9 yorum:

leyya-craftmania dedi ki...

mmmmm harikadır harikaa:)

Antep Gelini dedi ki...

teşekkürler gerçekten de öyle oldu:)

Aysultan... dedi ki...

bayılırım kuru dolmaya :)))
ellerine sağlık,canım...

Antep Gelini dedi ki...

Teşekkürler, ben de evlendikten sonra aşığı oldum:)

Elifinelizi dedi ki...

kuru biber tarifi arıyordum . galiba buldum :D
bizim buralarda yeni baharda konur bu dolmalara koysam acaba bu tarif ile bağdaşırmı ? deneme yanılma 1 2

Adsız dedi ki...

Bir kase Tane sumagin ustune sicak su dokup dolmanin ustune suzerek suyunu dokun gercek tarif oyle

Adsız dedi ki...

Cok guzel oldu yaptim tsekkurler

Adsız dedi ki...

Yaptim bugun tsekkurler

Adsız dedi ki...

Bende yapicam yarin patlicanlarimi aldim

Share It